League of Legends’da görmeye alışık olduğumuz destek şampiyonlarını belli kategorilere ayırmamız mümkün. Bunlardan bazıları takım savaşlarında nişancılarını çok iyi koruyabilecek özelliklere sahipken, bazılarıysa koridorda güçlü, saldırı ya da kaçma alanında etkili şampiyonlar. Kimisi dostlarını korumak için tasarlanmış çok güçlü yeteneklere sahip, kiminin ise rakibe saldırırken hiç geri vitesi yok. Destek şampiyonlarının yetenekleri takım kompozisyonlarının oluşumuna da büyük etki eden bir faktör olduğundan doğru seçimi yapmak çok önemli. Lig’in yeni şampiyonu bu noktada bütün kuralları bozmaya geliyor. Nehrin Kralı Tahm Kench’le tanışın. O, kategorileri yıkıp geçen bir şampiyon.
Tahm Kench güzelliğiyle dillere destan olacak tarzda bir şampiyon değil. İlk bakışta aklımıza ilk gelen şey koca midesini nasıl doyurduğu olabilir zira dairemsi yapısı ve kurbağa benzeri uzuvlarının yanında koca bir de göbeğe sahip. Kaygan derisi ve rengi de görünümünde dikkat çeken bir diğer unsur. Nehrin Kralı olan Tahm Kench‘in balıksı bir yapıya sahip olması da gayet normal geliyor elbette.
Tahm Kench’in destekler arasında apayrı bir yeri olmasının sebebiyse yeteneklerinin çeşitliliği ve geniş kullanım olanakları. Tahm Kench acaba ne olarak oynanır sup mı solo mu diye düşünmeyin. Bu genişlik onu sadece destek rolünde değil, üst koridor ve hatta ormanda bile görebileceğimiz bir tehlike haline getiriyor. Hem saldırı anlamında hem de dostlarını zor durumlardan kurtarma konusunda bir dolu meziyeti var. Peki nedir onu bu derece tehlikeli ve özgün yapan özellikleri? Gelin birlikte bakalım.
Tahm Kench Solo Rehberi
Bu yeni mekanik sayesinde hem rakipleri hem de kendi dostlarını geçici bir süreliğine hedef alınamaz hale getirdiği gibi savaş alanı içerisindeki yerlerini de değiştirebiliyor. Global ultisi de ona bu açıdan katkı sağlayarak Tahm Kench için Vadi’nin yeni taksisi ünvanını yaratıyor. Yutma özelliğinin oldukça büyük dengesizlikler yaratabileceğinin farkında olan tasarımcıları Tahm Kench’e belli dezavatajlar da veriyor elbette. Ama bu dezavantajlar iyi oyunculukla kapatılamayacak kadar büyük bir eksi yaratmıyor.
Tahm Kench Ultisi Nasıl Yapılıyor ?
Tahm Kench’in koca midesi koridordaki arkadaşını en ölümcül kitle kontrol büyülerinden ve hasarlardan uzak tutabildiği için neredeyse Kayle ultisi ile aynı işlevi görüyor. Tabii ki bu etkiyi vermek için midesine aldığı arkadaşını geri çıkarana dek kendi vücudunu kalkan etmesi gerekli, bu da onu Braum’un kalkanının görevini yapmaya zorluyor, işte bu noktada Tahm Kench’in de tank özellikleri devreye giriyor. Özellikle taşıma işi sırasında canının yüksek kalmasını sağlayacak yeni bir mekanik daha sunuyor tasarımcılar: Gri can.
Gri can sayesinde Tahm Kench’in canı hasar aldıkça düşmek yerine griye dönüyor. Eğer rakiplerin menzilinden çıkmayı ve belli süre hasar almadan durmayı başarabilirse, gri canın belli bir yüzdesi yavaş yavaş geri iyileşiyor. Bu sayede ağır darbelere maruz kalsa bile dostunu ya da rakibini doğru konuma taşıyana dek almış olduğu hasarın bir kısmını geri iyileştirebiliyor. Taşımacılık kolay bir iş değil ve tehlikelerini önlemek için Kayış Gibi’nin sigortası Tahm Kench’in epey işine yarıyor. Eğer gri can onu kurtarmaya yetmiyorsa, aynı yeteneğini aktif ederek sahip olduğu gri canı belli bir süre üzerinde kalacak olan güçlü bir kalkana çevirebiliyor. Özellikle ölmek üzereyken, biranda oluşan kalkan sayesinde hayata tutunarak taşımakta olduğu arkadaşını kurtarabilmesi çok büyük bir yetenek.
Tahm Kench’in ultisi de kendisini özgün kılan Yutma mekaniğine destek olma amaçlı kullanılabiliyor. Geniş bir alan içerisinde istediği noktaya kısa bir sürede ışınlanabilmesini sağlayan bu yeteneği kullandığında, takım arkadaşlarından biri de üzerine tıklayarak midesine girip onunla yolculuk edebiliyor. Bu da rakibi arkadan sıkıştırmak için harika bir fırsat anlamına geliyor. Bu ultiyle ormancısını da yanına alarak yapabileceği baskınların tehlikesi epey büyük.
Tahm Kench Özellikleri
Tahm Kench’in bu çok özellikli yeteneklerini dengelemek için alınan önlem ise kısa menzilli oluşu ve elbette ki rakiplerini istediği anda yiyebilmesinin mümkün olmayışı. Aksi takdirde çok saçma bir güce ulaşacağı belli olan Nehrin Kralı’nın gücünü biraz törpülemek amacıyla, rakip şampiyonları yemeden önce normal saldırılarla üç adet yük biriktirme zorunluluğu getirilmiş. Kısa menzili ve koca gövdesi sebebiyle çok da hızlı olmayışı da bu üç yükü biriktirmeyi oldukça zorlaştırıyor. Bu noktada Dil Yarası yeteneği hem yavaşlatma etkisi hem de yük biriktire- bilmesiyle devreye girse de, rakibini yutabilecek kadar yük biriktirmenin tek yolu yanına kadar girip koca diliyle şöyle güzelce iki kere vurabilmesi oluyor. Bu da Tahm Kench’i, eksiklerini iyi oyunla kapatması gereken bir yetenek şampiyonu haline getiriyor.
Tahm Kench İtemleri
Tahm Kench’i sadece destek rolünde değil, üst koridor ve ormanda da görebildiğimizden bahsettik. Bu rollerde de kendisini güçlü kılan noktası Yutma mekaniğinin getirdiği çeşitlilik aslında. Rakibin minyonlarını yutup üzerlerine fırlatarak bir pasif yükü biriktirebilmesi ve Dil Yarası’nın yavaşlatma etkisinin olması, koridordaki rakipleriyle değiş tokuş yapabilmesini ve orman canavarlarını hızla temizleyebilmesini sağlıyor.
Tahm Kench ultisi sayesinde dost koridorlara ani baskınlar düzenleyebildiği gibi, yanında bir de dostunu getirerek ziyafet sofrasını daha neşeli kılabildiğinden, ormancı rolü daha da pekişiyor. Savunma özellikleri eşyalarla da desteklendiğinde oyun sonunda da öldürülmesi oldukça zor bir tank haline gelebiliyor. Bu da onu üç koridorda da etkili bir şampiyon haline getiriyor.
Takım savaşlarında özellikle canı azalan dostlarını geçici bir süreliğine çatışma ortamından uzaklaştırabilmesi onu en etkili kılan yanı. Bu sayede kendi taşıyıcılarının hayatlarını kurtardığı gibi rakip suikastçıların da bekleme sürelerini boşa harcamalarına sebep olabiliyor. Aynı şekilde rakibin üzerinde biriktirdiği bir iki yükle oluşturacağı baskı, kimseyi midesine indirmesine gerek kalmadan rakipleri kaçırmasına da sebep olabiliyor. Bu da kuleleri ittirmek için oldukça uygun bir ortam hazırlıyor.
Baskınları destekleyici rolüyle, nerede oynarsa oynasın ormancıların da çok sevdiği bir şampiyon Tahm Kench. Buna karşın bir de kötü yanı var; yanlış zamanda kullanılan yetenekler sadece Nehrin Kralı’na değil, çevresindekilere de çok büyük zararlar verebilir. Doğru zamanda basılamayan bir kalkan kurtulabileceği bir savaşta ölmesine sebep olacağı gibi, yanlış zamanda yutulan bir dost şampiyon savaşın kaderini tersine çevirebilir.
Aynı şekilde gri cana fazla güvenerek çok hasar almak da bolca yapılan bir hata. Kitle kontrol büyülerine karşı savunmasız olan Tahm Kench’e karşı oynayan zeki bir rakip, kalkanını basamadan rakibini sersemletip Kral’ı nehrin dibine yollayabilir. Bu bakımdan gri cana çok da fazla güvenmemek ve bekleme sürelerine ayrıca dikkat etmek gerek.
Benzer şekilde yanlış noktalara atılacak olan ultiler de Tahm Kench’i ve midesine girme hatasını yapmış olan arkadaşını hiç istemeyeceği noktalara taşıyabilir. Özellikle nişancı olarak arkanızda Tahm Kench varsa rakibe karşı daha agresif davranmayı isteyebilirsiniz ama öncelikle sırtınızı yasladığınız şampiyonun ne yaptığını bildiğinden emin olmanız gerekli. Aksi taktirde o koca midenin içinde ölüp gitmek işten bile değil.
Gerçekten çok iyi şekilde hazırlanmış bir yazı olmuş sizi takip ediyorum başarılar