League of Legends en iyi takım kompozisyonları konusunda sizlere deneyimlerimi aktarmaya karar verdim. Koridor aşamasında oyuncuların agresif oynaması ve rakipleri karşısında bir şekilde üstünlük kurabilmesi gerekir. Eğer yetenek gücü taşıyıcıları rakiplerinden daha güçlü bir konuma gelirse takım savaşlarına geçilebilir ya da ufak çatışmalar için ormancı çağırılabilir.
Bir kez öne geçildiğinde rakibin üzerindeki baskı sürekli arttırılmalıdır, eğer karşı tarafın yeterince tank olmasına izin verilirse kompozisyonun ana amacı ters tepecektir. Karşı takımın ormancısı özellikle üst koridorda kırılgan bir şampiyon olacağı için oraya daha fazla uğramak isteyecektir. Takımın orman oyuncusu gerektiğinde karşı baskınlar yapabilmek için her zaman hazır olmalı ve çok sayıda totem (ya da keşiftaşı) alarak koridor oyuncuları için de totem atmalıdır. Bu sayede taşıyıcı roldeki şampiyonlar daha çabuk hasar eşyaları alabilir ve güç noktalarına daha erken varırlar.
Takım savaşlarında karşı takımın kendilerini dürtmesine izin vermeden rakip taşıyıcılara mümkün olduğunca çok hasar vermek gerekir. Rakibin ön safı yeterince hızlı erimezse rakip taşıyıcı, takımı kolayca temizleyebileceğinden gerekirse geri çekilmeye hazır olunması gerekir.
Tavsiye Edilen Şampiyonlar
Orta koridorda bir suikastçı, üst koridorda ise daha çok kitle kontrole ve alan kontrolüne uygun bir yetenek gücü taşıyıcısı seçilebilir ya da bu seçim tam ters şekilde yapılabilir. Nişancı, fiziksel hasar potansiyeli yüksek olacak şekilde seçilmelidir. Şampiyonlar daha çok oyunun ortalarında güçlü olanlardan seçilirse takımın saldırmak istediği ana en uygun zamanda en güçlü anlarını yaşıyor olurlar. Orman ve destek şampiyonları kitle kontrolü yüksek şekilde seçilirse en uygun kompozisyon ortaya çıkar.
ÖRNEK TAKIM KOMPOZİSYONU
GÜÇLÜ YANLARI
- Takım arkadaşlarıyla hızlı bir şekilde bir araya toplanabilme
- Harita üzerinde ekstra kontrol sağlaması
- Karşı takımda oluşan baskıyla birlikte daha pasif davranan koridorlarda oynayabilme
- Tarafsız canavarların kontrolünde ormancıya sağlanan kolaylık
ZAYIF YÖNLERİ
- Orta koridor oyuncusunun Işınlanma büyüsü alarak bir sihirdar büyüsünden vazgeçmek zorunda kalması
- Yanlış kullanılan Işınlanma ve global ultlerin savaşları takımın aleyhine de döndürebilecek olması.
- Yeterince önemli olmayan hedefler için yer değişimi yapan şampiyonun kendi koridorunu boş bırakması
TAKIM PLANI VE TAKIM BASKINI
Bu takım kompozisyonunda kilit nokta 1 haritanın herhangi bir noktasında çıkan bir çatışmaya tüm takım üyelerinin hızlıca katılabilmesidir.Takımda iki adet ışınlanma büyüsünün alındığı çoğu kompozisyon buna bir örnek sayılabilir. Genellikle alt koridorda başlayan savaşlarda takımların hızlıca en yakın toteme ya da minyona ışınlanması ya da global ultlerini kullanarak takım arkadaşlarının İmdadına yetişmesi sıklıkla görülür. Genellikle bol kanlı maçlara sebebiyet veren bir dizilimdir. En ufak değiş tokuşların bile bir anda büyük takım savaşlarına dönüşmesi ihtimalini yanında getirir.
Alternatif Lol En iyi Taktikler
ÖRNEK TAKIM KOMPOZİSYONU 2
LOL OYNAMA PÜF NOKTLARI
Oyunun başlarında çok fazla risk almadan oynamak gerekiyor. Ana amaç yüksek hasar çıktısı verecek olan şampiyonların ana eşyalarına en kısa sürede ulaşabilmesi. Bu süreden önce takım savaşlarına girmek ya da bir araya toplanıp bir objektifi almaya çalışmak büyük ihtimalle başarısızlıkla sonuçlanacaktır.
Karşı takımla doğrudan doğruya temasa geçilmemesi gerekir. Savaşlardan önce ileri geri yaparak karşı takımın tüm üyeleri mümkün olduğunca az canla bırakılmalı ve gerekirse takım savaşına daha sonra girilmeli. Bu kompozisyonun asıl gücü uzaktan dürtmeye dayalı olduğundan bunu yapmad- na girilen savaşlarda çok güçsüz kalınacaktır.
Rakip takımın Işınlan büyüsüne ve global ultile- rine çok dikkat edilmeli. Eğer rakip takım, hasar gücü yüksek ama kırılgan olan şampiyonlara kolayca ulaşabilirse kuşatma kompozisyonunun savaşı kazanma ihtimali tamamen biter. Bu yüzden uzaktan dürten şampiyonlar çok iyi korunmalı ve gerektiğinde geri çekilmeye hazır olmalıdır.
TAVSİYE EDİLEN ŞAMPİYONLAR
Önemli olan nokta uzaktan dürtme potansiyeline sahip ve yüksek hasar çıktısı olan şampiyonları seçmek. Özellikle nişancı ve orta koridorda bu tarz şampiyonlar daha kolay bulunurken üst koridor için de benzer özelliklere sahip bir seçim uygun olabilir.
Orman ve destek şampiyonlarının takımını koruyabilecek özellikte olması da takım kompozisyonunu uygun şekilde tamamlayan seçimler olacaktır. Takımda en az bir adet tank bulunması ya da dostlarına kalkan yapabilen bir şampiyonun varlığı da oldukça işe yarar.
KUŞATMA
Kuşatma kompozisyonları yüksek risk yüksek kazanç felsefesine göre kurulur. Riskli olmasının sebebi bir kez geriye düştüklerinde oyuna yeniden-dahil olmalarının çok zor olmasıyken, yüksek kazançlı olmalarının sebebi bir kez öne geçtiklerinde karşı takımın geri dönmesini çok zor hale getirmeleridir.
Bu kompozisyon tamamen rakibi uzaktan dürtebilen, menzilli ve kuleleri hızlı bir şekilde alabilen şampiyonlardan kuruludur. Ana amaç oyunun 25-35. dakikalar arasında bitirilmesidir. Menzili yüksek şampiyonlar ilk ana eşyalarını aldıkları andan itibaren takım olarak bir araya toplanır ve kuleleri kuşatmaya başlarlar.
Yüksek menzil ve hasarlarından dolayı rakip takımı sürekli uzaktan dürterek kulelerine kadar çekilmelerine sebep olur ve kuleyi yavaş yavaş eritirken rakiplerini de dürtmeye devam ederler. Eğer bu İşi doğru yapabilirlerse rakip kendilerine karşı koyamayacak kadar düşük canla kalıp kuleyi terk etmek zorunda kalır ve bir kartopu etkisi başlayarak avantajı kuşatma kompozisyonuna bırakmış olur.